En händelserik dag!

Vi började med en promenad till 4H gården för och titta på lite djur, hönsen såg lite roliga ut, och getterna var lite roliga och stå och titta på för dom lät så skoj, hästarna var Tyson tvungen o ta en lite längre titt på för dom va ju lite stora. Men det gick fint =)


Efter det blev det lite glass för mig och Alex och en korv för Tyson, cool som han är så reagerade han knappt på alla människor som hela tiden gick förbi.


Sen bar det iväg med bussen ner på stan, han var en riktigt liten duktig kille!


Det blev en liknande reaktion där, det var lite små intressant och komma till ett nytt ställe och se lite nya saker, men Tyson gick omkring och strosade rätt oberörd av allt omkring.
Tills vi träffade på Enzo, en annan liten rottis valp som var en månad äldre än Tyson. Riktigt roligt hade dom bland alla människor mitt på stan. En ny bästis. Vi hoppas båda på och få träffa och leka lite med Enzo snart igen.
Sen bar det iväg med buss igen, till bolandskolan för en kaffe. Tommy kom sen och plocka upp oss o darten o det bar iväg till Gunnars för att köpa mat och godis, en ny nalle och halsband. Ett i läder med nitar så han kan se lika häftig ut som han tror att han är och ett blinkande så vi kan se honom när vi spelar fotboll om kvällarna.
Nu är vi allihopa helt färdiga. Och Tyson sover som en stock nu!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så kul att läsa om Tyson o brorsan Zerengo på era bloggar. Zerengo har också kikat på hästar!!! Stora hundar det... Vad skoj med en jämnårig rottiskompis! Hoppas de träffas igen. Han ser så stilig ut när han åker buss, va?
Ta hand om Er så kikar jag in om Ni varit på nya äventyr snart igen.
KRAM gammelmatte Nina på Hagen House
ps lade upp en valpbusbild från valpträffen på min sida. hur roliga valpar som helst! en toppenkull på alla sätt o vis, jag så dundernöjd med valparnas utveckling och SAMTLIGA valpköpare, alla är bara för bra, tycker jag! ni tar på bästa sätt hand om era valpar, stimulerar dem perfekt, kul!