Besök på Bäcklösa hunddagis

Idag var det dags för besöket på hunddagiset. Det va lite läskigt och gå in först med alla hundar stirrandes på en, men vi trevade långsamt in. Lite osäkert med alla hundar som skulle hälsa på en gång men inom loppet av fem minuter började vi leka med jämngamla dobbermankorsningen Douglas, som Tyson faktiskt träffat tidigare =) Vi satte oss och tog en kopp kaffe och pratade lite och det tog inte lång tid innan Tyson faktiskt vågade gå iväg ifrån matte till ett annat rum, han hade så kul att vi blev kvar där i fyra timmar. Han kommer att ha det kanon där om dagarna =) Och på måndag så får han börja :) Skönt att ha honom där, får han bra med aktivering ocg stimulans och matte kan känna sig trygg =)
Tyson va helt färdig när vi kom hem, la sig tom och sov med örat i vattenskålen :P Och han har sovit ändå sen dess haha

Va tvungen att skriva den här också :P

Hundens 10 bud:

1 Mitt liv varar bara ca 15 år.Skild från dig betyder sorg för mig,tänk på det när du skaffar mig.
2.Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.
3.Gör mig tillitsfull,ty du är mitt hela liv.
4.Var inte arg på mig för länge åt gången,och spärra inte in mig som straff.
5.Du har ditt arbete,dina vänner och nöjen,jag har bara dig.
6.Tala till mig även om jag inte förstår dina ord,din stämma översätter allt.
7.När du slår mig tänk på att mina tänder med lätthet kan krossa din hand,men jag använder inte min makt.
8.När du blir irriterad på mig för att du själva har brått,så tänk på att kanske har ont i magen,kanske låg för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt.
9.Ge mig tid med mig när jag blir gammal,ty även du blir gammal en dag.
10.Var hos mig när jag har det svårt,ty allt blir lättare för mig om jag har dig.

Tänk på det!

Trevlig midsommar på er nu!

Inga kommentarer: