Vad säger man...

Det blev väldigt sent igår. Tyson va så söt, han märkte att matte va lite "upprörd" och kröp upp i famnen på mig i sängen och somnade. Han bökade sen lite till och la sig på rygg brevid mig och tog upp större delen av sängen på bredden, o så sov han sen =)

Anledningen till att det blev så sent var en liten konflikt med hundvakten. Pratade ju med ett hunddagis igår och vi ska dit och hälsa på imorgon, men jag hade inte hunnit säga det till honom, samtidigt som jag hade tänkt prata med honom om att han inte har lyssnat på vad jag har sagt om motion och mat, men han hade letat rätt på Tyson's blogg och blev inte speciellt glad.

Lite av det jag fick höra var:

"Kanske smidigare för dig men inte bäst för Tyson. För jag vet vad hunddagis innebär för hundar i form av stress och andra påfrestningar. Det är inte sällan som dagishundar utvecklar aggrisivitet. En rottweiler kan inte överansträngas och bör ha tillgång till natur och utmaningar dagligen"

"Jag tar det inte personligt alls men jag tycker synd om Tyson. Jag vågar påstå att jag vet mer, du har tydligt visat att du inte har kunskapen, och det spelar ingen roll hur många år du har haft hund, man kan fortfarande vara dålig hundägare. Du ger inte det en rottweiler behöver" "Du ger ett omoget och obalanserat intryck."

Han pratade i stort sett som han var expert på hundar trots att han bara har erfarenhet av kompisars och familjemedlemmars hundar. Och att han känner min hund bättre än vad jag gör och att jag behandlar min hund illa och att han skulle ha det bättre hos honom. Man skulle nästan ha kunnat trott att jag hade tagit HANS hund ifrån honom och behandlat den jätte illa. :S
Det mesta av det han kastade ur sig var saker han inte vet någonting om och obefogade anklagelser :S Jag skulle ha gått på min magkänsla :(
Jag kanske inte behöver säga att jag inte vill ha honom nära min hund igen...


Det va trötta miner i morse, Tyson rörde sig inte ur fläcken förns han var tvungen och Alex bad om o få slippa gå upp :P
Men det gick, och Tyson och Alex gick hem och sov lite till sen.
Pappa, Julia, jag och Tyson va iväg och kollade läget runt dagiset lite på kvällskvisten.

Tyson trivdes som fisken i vattnet, han fick springa lös lite, han brydde sig inte ens om de förbi passerande cyklisterna. Det va jätte mysig natur runt hela och jätte nära till jobbet.
Vi får se hur det verkar när vi kommer dit imorn, det såg riktigt stort ut, och där finns ju också lilla Douglas som Tyson lekt med tidigare =)


Åka bil e lite kul, va tvungen att gå ur bilen och ta ett kort på honom när han sitter och tittar på allt som händer runt omkring, ser så söt ut =)

Blev lite festligheter med ett grisöra när vi kom hem sen =)

Och Tyson är helt bra igen nu, va väl säkert nå olämpligt som han hade råkat stoppa i sig nät matte vänt ryggen till... Inte bra.



Inga kommentarer: